ÜGYFÉL-ÉLMÉNY, ÜGYFÉL-BIZALOM

Alakítsunk ki jól működő vevőszerző "ügyfélszolgálatot"!

Egy emlékezetes ügyfél élmény alapozza meg és biztosítja azt a bizalmat, amivel egy cég akár örökre magához kötheti vásárlóit!

A 21. század kétségtelenül az automatizálásról szól életünk szinte minden területén, és mégis, ha belegondolunk, miért járunk rendszeresen egy megszokott helyre vagy járunk vissza egy fodrászhoz, könnyen rájöhetünk, hogy döntésünket sokszor az áraknál is erősebben befolyásolják a személyes benyomások. Lehet valami bármennyire is olcsó, de döntési helyzetben a személyes, emberi kapcsolat mégis erősebb vonzó erő tud lenni, míg annak hiánya akár örökre be is zárhatja egy bolt ajtaját a vásárlók előtt.

Nem az ár, hanem a bizalom a legerősebb döntési tényező az elköteleződéskor és a vásárláskor!

Hogyan képezzünk látogatóból vásárlót, vásárlóból visszatérő vásárlót, visszatérő vásárlóból pedig akár áruházunk/szolgáltatásunk nagykövetét?

A marketing rendszerbe ideálisan felépített ügyfélgondozási folyamatok segítik a látogatót, hogy elkötelezett vásárlóvá váljon. A hagyományos “ügyfélszolgálatnak” maradandó ügyfélélményt kell biztosítania a potenciális vásárlóinak. 

Hogyan építsünk ügyfél elégedett rendszert

Nem számít, hogy valaki kezdő vállalkozóként vagy régi motorosként vág bele: ha munkánkat a kezdetektől fogva egy tudatosan felépített rendszer segíti, biztosak lehetünk abban, hogy ezt a vevők is meghálálják majd és így arra is marad idő, hogy kiélvezhessük munkánk gyümölcsét.

Melyek az elengedhetetlen elemei a sikeres ügyfélélménynek?

Sok vállalkozás az ügyfél-szolgálatot egy szükséges rossznak tekintik abban az esetben, amikor valami reklamációt kapnak. Ezzel szemben egy hatalmas lehetőség, hogy olyan ügyfélélményt biztosítsunk, ami az ügyfelet újra vásárlásra ösztönzi.

Az alábbi területekre kell figyelni az ügyfél-élmény, ügyfél-bizalom kialakításánál!

Ideális vevő

Konkrét célpiacod meghatározása – légy tisztában vevőid vágyával, problémáival, hogy mire keresnek megoldást. 

Webergonomia

Honlap/webáruház kialakítása – a látogatók könnyen találják meg a megfelelő információt, ne kelljen keresgélniük

Kommunikáció

Kommunikációs csatornák – legyen kézenfekvő, kinek mit és hogyan kommunikálunk

Belső kör kialakítása

Pareto elv alapján általában a vásárlók 20%-a biztosítja a bevétel 80%-t. A vásárlóidat hozd be ebbe a belső körbe.

Hiba esetén…

Panaszkezelés, utánkövetés – hisz az elégedett vevőből lesz a visszatérő vevő…

PR

Társadalmi felelősségvállalás – vajon mi jut látogatóid eszébe a cégedről?

Attól, hogy megnézted ezt az oldalt, még nem történt semmi!

Két féle vállalkozó van: 1. aki folyamatosan halogatja a dolgot (Majd, majd, majd…) 2. és van az, aki azt mondja, “Oké, csináljuk!“.

Érdekes módon  mindig az “Oké, csináljuk!” vállalkozó jut előre, mégha a halogató sokkal intelligensebb és sokkal nagyobb potenciál lehetne benne. 

Segédlet az ügyfél-élmény kialakításához

Tapasztaltam, hogy volt vállalkozó, aki megriadt a vevői vélemények maximális kielemzésétől, pedig “lakva ismeri meg a másikat”. A vevői vélemények minden alkalommal hozzásegítenek ahhoz, hogy felépíthesd az ügyfél-bizalmat.

Összegyűjtöttem a legfontosabb marketing fogalmakat az ügyfél-szolgálattal kapcsolatban.

Ismerd meg ezeket a folyamatokat, hogy hatékonyabb és nevesebb legyen a vállalkozásod, ahol az ügyfeleid örömmel ajánlják tovább szolgáltatásodat!

Ha pedig személyesen szeretnél velem találkozni, gyere el a Pécsi Vállalkozói Kamara által szervezett ingyenes eseményre (4 óra). 

“Ne a vállalkozásodban, hanem a vállalkozásodon dolgozz!”