Miért nem tudod megoldani, hogy az ügyfeled vásároljon Tőled?!

Egy ügyfelemmel beszélgettem, aki 9, igen KILENC hónap után elmondta, hogy mi baja van velem igazából és hogy miért nem vásárol. Megdöbbentett! Én álmomban sem gondoltam volna, hogy ez az oka és nagyon tanulságos volt megértenem, hogy az eladás abból áll, hogy az ügyfeledet megfelelően ismered-e.

Elsődlegesen nem az számít, hogy milyen terméked vagy szolgáltatásod van, hanem az, hogy ismered-e a vevőid vágyait, problémáit és félelmeit. Ha itt a saját megérzéseidre hagyatkozol, nagyon sokszor félre csúszik az értékesítési folyamat és csak azt látod, hogy mindent megpróbáltál, de mégsem nálad, hanem a konkurenciánál vásárol az ügyfeled.

Ilyenkor bosszúsan és csalódottan hibáztatsz bárkit, ami – tapasztalataim szerint – a következő hasonló esetekben ugyan úgy visszaüt, mint egy ausztrál boomeráng.

Nem, nem a vevő a hülye. Nem is Te. Egyszerűen a kommunikáció siklott el úgy, hogy nem vetted észre az ügyfeled jelzéseit.

Ismerd meg az ügyfeledet és addig ne adj el, amíg nem tudom, hogy milyen problémára keres megoldást.
Hidd el, a jó ügyfél meghálálja, ha nem eladni akarsz neki, hanem segíteni!