Vállalkozóként értsd azt, amit csinálsz!

Rengeteg vállalkozásról hallottam már, kezdőktől egészen a régóta működő cégekig, akik komolyabb tanfolyamokra és fejlesztésekre vállalkoztak, de valamiért mégsem sikerült megvalósítaniuk azt, amit vártak.

Sokat gondolkodtam azon, hogy ez miért lehet? Belegondoltam, hogy én miért éreztem rosszul magam akkor, amikor az egyik ügyfelemnél nem értük el a kitűzött célt, bármennyire is igyekeztem.

Végül rájöttem, hogy mindig van valami, ami megelőzi a megvalósítást, és sokszor nem vesszük észre. Pedig az eredmény mindig valaminek a következménye.

Stephen Covey könyvében találkoztam azzal az ötlettel, hogy mindent kétszer teremtünk meg: először az elménkben, majd a valóságban. És itt van a kulcs! Sok vállalkozó vágyik az eredményre, de még nem rendelkezik a megfelelő gondolkodással és hozzáállással ahhoz, hogy valóra váltsa az álmait.

Ezzel tulajdonképpen blokkolja az eredmény elérését is, mert felismerte, hogy még nem áll készen arra a felelősségre, amely az eredményekkel jár. Például volt egy vállalkozó, aki úgy gondolta, hogy csak ő képes a cégét jól vezetni. Ennek eredményeként pedig 25 évig olyan embereket alkalmazott, akik ezt a hiedelmet igazolták.

Az emberi elme ilyen. Amit fejben kigondol, azt hozza létre, mert ez támogatja abban, hogy fennmaradjon.

De mi a megoldás a továbblépéshez?

A tapasztalataim alapján a hibás hiedelmeket és gondolkodásmintákat kell lecserélni olyanra, amelyek hatékonyabban működnek. Nem kell mindent eldobni, de meg kell ismernünk azokat a gondolatokat és hozzáállásokat, amelyek a helyzetünkre jobban alkalmazhatóak.

Ez a tisztánlátás! Ha képes vagy felismerni a dolgok közötti összefüggéseket, akkor helyes döntéseket hozhatsz, és elérheted a kitűzött célokat, azokat az eredményeket, amiket vársz.

Akármi is legyen, ne engedd, hogy régi hiedelmeid korlátozzanak abban, hogy elérj valamit. Ha a régi rendszer szerint működsz, akkor vagy pénzt pazarolsz azért, hogy áttörj a korlátokon, vagy a hiedelmeid rabjává válva stagnálsz biztonsági játékban.