Ezért tedd meg először a legfontosabbat!

Ha ezt a marketingre vonatkoztatjuk, akkor nem a sarki kávézó tulajdonosán kell ugrálni, hogy miért nincs Instagramja, miért nem küld hírlevelet a vásárlói listájának, egyáltalán miért nincs ilyen listája és miért olyan alacsony szintű a marketingje.

Miért nem tudta ez a tulajdonos, hogy hol és milyen infókat keressen?

Ha eljutott hozzá valamilyen tananyag, konferenciaelőadás, blogbejegyzés stb., annak a minősége miért volt olyan, amilyen?

Mit csinálnak a szakmai szervezeteink, az egyetemeink, a szakma „nagy öregjei”, hogy ez ne így legyen?

De ez eddig csak a „hook” volt.

Mai témánk a lényeglátás marketingszövegben: mik azok az elemek, amelyekkel foglalkoznod kell (és mi az, ami ráérős).

Ha beszélgetsz egy Bruck Gáborral vagy egy Csatlós Csillával, észreveszed, hogy a komplex problémákban keresik azt az 1, 2, 3 tényleg fontos elemet – a maradék 100-at pedig elengedik vagy delegálják.

Erre mondjuk: elválasztani az ocsút a búzától. Megkülönböztetni a lényegest a lényegtelentől. Vagy ha Pareto-elvként fogalmazod meg: azonosítani azt a 20%-nyi teendőt, amivel a 80%-nyi eredményt hozod.

Ez egy marketingszöveg esetén:

  1. főcím (vagy bármi olyan elem, melynek célja a figyelem felkeltése)
  2. ajánlat
  3. az egész anyag hitelessége

Az eredmények 80%-át ez a 3 fogja hozni. Ha a mentoráltam vagy és nekiállsz tinglitangli elemekkel szöszölni akkor, amikor ez a 3 még nincs rendberakva, akkor visszazavarlak a szövegszerkesztőd elé.

Szöszölés például:

  • milyen e-mailküldőt használjak (2 év alatt 4 szoftverre migrálni teljesen értelmetlen)
  • tegezzek vagy magázzak (ahogy a többi kommunikációs elemedben szoktad)
  • mekkora legyen a betűméretem
  • balra zárt vagy sorkizárt
  • milyen legyen a gomb színe
  • heti hány e-mailt küldjek
  • hány órakor küldjem ki a hírlevelem
  • nem túl erős / gyenge / bármi ez a stílus

Drága marketingtestvér, ezek a kérdések csak akkor merüljenek fel benned, ha már rendszeresen küldesz (példánál maradva) hírleveleket, melyek tárgymezője és első mondata erős, az ajánlat bika, a bevételed nő, a listád pedig imádja, amit művelsz.

A lista folytatásához képzeld el velem a következőt: egy neked dolgozó értékesítő A/B tesztelni kívánja azt, hogy a vörös vagy fekete zoknival tud-e hatékonyabban lezárni. Rábólintanál erre a tesztre?

Lehet, hogy egy megfelelően felépített teszten kijön, hogy a vörös zokni 0,7%-kal növeli a lezárásokat?

Lehet.

De ezt csak akkor próbálgatod, ha már unalmadban annyira nem tudsz mit csinálni, mert minden más 99%-osan duruzsol.

Lényegest a lényegtelentől (vagy kevésbé lényegestől).

Az említett stratégáknak azért megy ez (látszólag) ilyen természetesen, mert ezt csinálják 30-40 éve. Tanuljunk tőlük.


Amikor rájön egy könyvelő, hogy neki nem a tökéletes terméket kell elkészíteni, hanem sok terméket kell tesztelnie, mire létrejön a tökéletes termék. És egész jó, hogy közben még 5 000 000 Ft -ot is lehet keresni 🙂

időben foglaltál helyet a Megvalósító napokra
Sajnos nem jut be mindenki 🙁
Sőt! A legtöbben későn kapcsolnak majd és lemaradnak.
Vérzik értük a szívem, de nem tudok mindenkinek egyszerre segíteni. És senkinek sem tudok, aki nem akarja.
Hadd mutassam meg, hogy a későn ébredők miből maradnak ki:
4 hónap alatt 4 millió
4 hónap alatt 4 millió forint bevétel!!
Számomra ez a legnagyobb boldogság, ha többet keres annál, mint amennyit fizet nekünk. A jelmondatunk is az: Ha nem tudunk neked több pénzt keresni, mint amennyibe kerülünk, akkor nem érdemeljük meg a pénzed.
5 millió forint
A legújabb online termékük picit megtolta a bevételt: 5 008 940 Ft
Amikor rájön egy könyvelő, hogy neki nem a tökéletes terméket kell elkészíteni, hanem sok terméket kell tesztelnie, mire létrejön a tökéletes termék. És egész jó, hogy közben még 5 000 000 Ft -ot is lehet keresni 🙂


Csak kitettem a posztot, jöttek a lájkok, de nem volt oldalam sem. Mégis eladtam 5 db-ot 5 perc alatt
A stratégia azért is fontos, mert ahogyan ebben a visszajelzésben látod, még csak honlap sem kell ahhoz, hogy eladj.
Még csak az sem kell, hogy készen legyen a terméked.
Néha az is bőven elég, ha csak kiírod a Facebookra és adsz lehetőséget arra, hogy vásároljanak.
A sikeres eladáshoz 3 dolog kell csak:Keltsd fel az érdeklődést. Hagyja abba a Facebookon a görgetést és álljon megMeséld el a történeted. Azt a történetet, hogyan született meg a terméked vagy a terméked ötlete.Tegyél ajánlatot. Mondd el, hogyan tudja megszerezni a terméked, ha már kell neki.
Amúgy a sikeres vállalkozás építésnek is 3 lépése van: Tudás, Építkezés, Számonkérés.
A Megvalósító Napokon megkapod a tudás. A tudást, hogy mit kell megépítened.

Tudom eddig miért halogattálMert rengeteg, egy hegynyi feladat tornyosult előtted és nem tudtad mindezt megoldani, megvalósítani, amit szerettél volna. Nem találtál embert, nem volt időd vagy nem értettél hozzá.
A jó hírem, hogy mások sem így csinálják
Nem különlegesek, nem zsenik, nincs szupererejük, nem örököltek rengeteg pénzt.
Egyszerűen megtanultak egy egyszerű szabályt. CSINÁLD.
Menj előre, ne állj meg soha. Akkor is, ha csak bébilépésekben haladsz.
A legjobb módszer, ha a vállalkozásod, az ötleted felcímkézed:MuszájKelleneJó lenneMi a muszáj? 
Kell egy rendelési gomb, kell egy rendelési űrlap, kell tudniuk, hogyan fizetnek, kell számlát adnod stb

Kellene:
Domain név, honlap, grafika, logó, névjegykártya

Jó lenne:
Instagram oldal, Tik-tok, Linkedin, YouTube, üzletkötő, plakát kampány

Most pedig nézd meg mi van a muszájban. Azt csináld meg. A kellene részt csak akkor, ha marad rá időd, pénzed vagy kapacitásod. A muszáj rész az MVP. Ha az készen van, akkor már pénzt tudsz termelni.

De mi az ami muszáj?

Erről szól a Megvalósító Napok.