A vásárlódnak nem az számít, hogy milyen eszközzel dolgozol!

Egy kedves ismerősöm jelentkezett egy, még nem vállalkozóknak kiírt pályázatra. A pályázaton való induláson követelmény volt, hogy egy 2 hetes tanfolyamon részvétele.

Az egyik csoporttársával a repülős napon találkoztam, ahol be lettünk egymásnak mutatva.

Ahogy beszélgettünk, előkerült egy igazán jó marketing kérdés, hogy “mit fog szolgáltatni”? Mesélte, hogy videozással szeretne foglalkozni és a pályázat ebben fogja segíteni. Igaz, hogy nem tudja megvenni azt a kamerát, amit szeretne, de így is egy elég jó megszerzésére lesz lehetősége, mert és a kamera ezt és ezt tudja…

Ahogy hallgattam a vállalkozó “kollegát”, azon gondolkodtam, hogy ez így tök jó, de, DE az ügyfelet sosem érdekli az, hogy te milyen felszereléssel dolgozol. Ez lehet, hogy nagyon fontos neked és tudod, hogy miért azt az eszközt használod, de hidd el, hogy a vevődet vagy a vevőjelöltedet igazából egyáltalán nem.

Őneki nem az a fontos, hogy mivel készíted el a termékedet, hanem az érdekli, hogy AZZAL, amit elkészítetted ő mennyi bevételt fog tudni szerezni, milyen problémától fog megszabadulni!

A vállalkozásnak itt van a legfontosabb pontja. Ismered-e a célpiacod problémáját és vágyát? A terméked erre a problémára megoldás?

Ha az eszközöd ebben segít, akkor szerezd be. Ha viszont ez a legfontosabb információt még nem tisztáztad magadban, akkor kezdd ezzel!